Rozvoj kompetencí zaměřených na inkluzi ve vysokoškolském prostředí

Mimo vědu a výzkum Mezinárodní

Doba řešení: 1. září 2024 - 31. srpna 2027
Řešitel: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
Pracoviště: Fakulta financí a účetnictví
Katedra didaktiky ekonomických předmětů (1030)

Spoluřešitel
Poskytovatel: Evropská komise
program: Erasmus+
výzva: KA2 Cooperation Partnerships
Celkový rozpočet: 40 000 EUR
Registrační číslo PK-5858
Číslo zakázky:
Projekt je zameraný na učiteľov vysokých škôl a študentov. Cieľom je identifikovať kritické miesta v oblasti diverzity (nerovnosť, nespravodlivosť, šikana, rasizmus etc.) a hľadať spôsoby, ako im predchádzať prípadne eliminovať negatívny dopad na našich univerzitách a pracoviskách. Špecifickým cieľom je: a) identifikovať kľúčové kompetencie potrebné pre manažment diverzity a podporu inklúzie na vysokých školách; b) vytvoriť a overiť postupy a nástroje na rozvoj identifikovaných kompetencií. Postup projektu bude:
1. krok identifikácia: každá inštitúcia spracuje vlastnú analýzu stavu, identifikuje kritické miesta a navrhne potenciálne spôsoby na elimináciu nerovností; 2. krok tvorba postupov: spolupracujúce organizácie vytvoria spoločnú matricu postupov a procesov prevencie a eliminácie, 3. krok overenie: spolupracujúce organizácie preveria efektivitu navrhnutých postupov, 4. krok diseminácia: vydanie učebného textu a konferencia.
Výstupy: Aplikace hodnotových orientací studentů VŠE, návrh specifických aktivit pro rozvoj kompetencí potřebných při vytváření inkluzivního prostředí školy, případná inovace vybraných předmětů ve studijních programech se zaměřením na inkluzi, metodika ověřování efektivity aplikovaných inovací.
Učební text, inovace předmětů, workshop o managementu diverzity.